Mijn laatste verslag uit Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Mijn laatste verslag uit Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Mijn laatste verslag uit Thailand

Blijf op de hoogte en volg jantiene

26 Augustus 2014 | Thailand, Krabi

Op naar Koh Lanta.
Hier hebben we voornamelijk op het strand gelegen. Zo rood als een kreeft geworden. Om daar nog even drie dagen van te genieten. Was nog nooit zo verbrand.
Ook hebben we een dag een scooter gehuurd om naar de watervallen te gaan. Maar eerst naar de duikschool ik wil nog even een dagje duiken. Toen dat geregeld was gingen we op zzoek naar de watervallen. Dus tuf tuf na een tijdje kregen we een houte kont dus even stoppen wat eten en drinken. En vooral vragen waar we waren op de kaart.Bleek dat we helemaal aan de andere kant van het eiland te zijn. En we moesten dus weer terug. Uiit eindelijk kwamen we dan toch bij de juiste weg voor de watervallen. maar er kwam zo donkere wolk aan dat we besloten om naar huis te gaan. Wel veel van het eiland gezien maar geen watervallen. Toen we thuis waren kwam het met bakken uit de hemel. We hadden een goede keus gemaakt om niet te gaan.

zondag ben ik gaan duiken. Ik twijfelde de hele tijd of ik nog wel zou gaan. Ben toh blij dat ik gegaan ben. Ik heb de blacktip haai kunnen zien en ik heb een onwijs mooie foto van mij en een schildpad. Een duikdag met drie mooie duiken enorm kunnen genieten. Goede duikschool rustig en het is natuurlijk wel heerlijk om alleen samen met een divemaster te duiken. Dan met een groepje nu hadden we voor ons beide een leuke fun duik.

Maandag zijn we weer naar Krabi gegaan. Om nog even gedag te zeggen tegen iedereen en om nog een ochtend kook les te hebben.
De kookles was geweldig. We mochten zelf de gerechten kiezen. En na drie maanden weet ik wel welk Thais voedsel ik thuis ook wel wil eten dus keuze was zo gemaakt. Thais koken is toch heel wat makkelijker als Nederlands. We hadden zoveel gekookt dat we het niet op konden en mee genomen naar het resort. En iedereen heeft er van genoten. Dus Lisette en ik zijn geslaagd voor de kookcursus.

morgen vliegen we naar Bangkok. Om daar mijn duikspullen op te halen. En donderdag mag ik weer naar huis.

Het is fijn om weer naar huis te gaan de vraag is alleen voor hoe lang?

• 26 Augustus 2014 - 10:14

Irene :

Welkom in ons land en hoop je een keer te ontmoeten

groet Irene

• 27 Augustus 2014 - 19:28

Joep Meijer:

Dat krijg je he, als je veel bij het water bent en niet goed smeert. Dan wordt je zo rood als een kreeft. (Maar dan val je wel weer minder op bij al die andere zeedieren ;-) )

En voor wat betreft het koken, dat wordt dan zeker een abonnement op de lokale toko om alle ingredienten te kunnen kopen.

Geniet nog even in Thailand en omgeving en een goede en veilige vlucht terug naar het kikkerlandje.

btw, het schijnt de komende weken nog lekker weer te worden. Kan je langzaam aan weer wennen aan het nederlandse weer.