Mijn eerste duikdag - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Mijn eerste duikdag - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Mijn eerste duikdag

Blijf op de hoogte en volg jantiene

07 Juni 2014 | Thailand, Krabi

Mijn eerste duik in Thailand. Iets waar ik al zolang naar uitgekeken heb. En nu vandaag gaat het gebeuren spannend.
Gisteren mijn laatste uitrusting gepast. Oke ik vertel de blunder. Ik weet dat je hier altijd alles moet checken voor je iets aanpast je weet immers nooit. Ik greeg duik schoentjes en wilde hem netjes passen. Met mijn tenen voelde ik iets dat er wat in zat. Ik dacht ik haal het er wel uit met me hand. Weer niet eerst checken wat het was. Het voelde nat en slijmerig aan dus ik gaf een gil en de schoen terug aan de instucteur. Die stond me gewoon uit te lache en schudde met de schoen en vertelde me dat het een kikker was. Zo niet grappig.
Maar vandaag mijn eerste duikdag. We werden om 7:10 opgehaald dus voor die tijd ontbijten wakker proberen te worden en hop hop in de truck. na een klein half uurtje rijden kwamen we aan op het strand. In het water lagen allemaal van die hele mooie Thaise taxi's ik dacht nog waar is onze duikboot. Maar we werden met die taxi's naar de duikboot gebracht. Daar alles overgeladen en onze setjes opgebouwd. Een korte briefing over hoe alles werkt op de boot wat wel en niet mag. En toen een briefing wat we gaan doen tijdens de duik en met wie. Ik duik met 2 divemasters en 1 open water duiker ik vind dat ik het goed geregeld heb ik kan ontspannen duiken. Op de plek van bestemming even wachten tot dat de andere groep er in lag die echt moeten werken. En dan mochten wij de introduik doen om te leren welke vissen en koralen wij wel en niet moeten tellen.
Wat is het water warm ik kan dit wel waarderen. Zicht is net zo goed als in de Beldert. Vissen kan je vergelijken met Egypte. Het is dus eigenlijk een mix van vakantie duiken en thuis. Het zicht was zo omdat het die nacht ervoor had geregend. Dat neemt niet weg dat ik heerlijk genoten heb onderwater. En ik mag weer een naaktslakje op mijn lijstje zetten. Na een uur deden we de veiligheidstop. En na drie minuten naar boven om te kijken waar de boot ligt zodat die ons kan op pikken.
Eenmaal op de boot setje ombouwen debriefing naar de andere plek varen en mocht ik nog een keer duiken. Op deze plek heb ik nieuwe vissoorten op me lijstje kunnen schrijven. ondanks het iets minder goed zicht mocht ik niet klagen en heb ik twee heerlijk fiunduiken kunnen maken in Thailand.
Na de tweede duik alles in de tas gedaan en heerlijk aan kunnen schuiven om een heerlijk maaltijd eten.
Thuis (in Utopia) alle spullen spoelen toen dat gedaan was heb ik mezelf ook even gespoeld want op de boot was het zoet water op. Na de heerlijke douche relaxen op bedje geprobeerd wat te lezen maar dat werd al snel een power nap. Na het dutje me logboek ingevuld met alle details van mijn twee duiken. Nog even na gepraat met mijn buddy sydney. Rond half zeven zijn we naar de stad gegaan op even uiteten te gaan mijn huisgenoot gaa namelijk morgen vertrekken. Na het heerlioke Thaise eten. Nog even pub in en al gauw waren de eerste buckets leeg. Om twaalf uur was er een vrijwilliger die naar huis wilde en ging ik vrijwillig mee. Thuis nog even rustig aan gedaan en dan toch me mandje opgezocht.

zaterdag was het vroeg ochtend ondanks de vrije dag. mijn huisgenoot moest om zeven uur vertrekken om terug te vliegen naar Amerika. Toen ik die gedag heb gezegt ben ik echt weer in mijn mandje gestapt om nog wat minuten te pakken. Om half tien zijn we naar Railey beach gegaan om daar heerlijk te gaan genieten van het mooie weer. Eerste stuk met de tuk tuk en toen met de taxi boot. Wat een prachtig strand. Even verkoeling gezocht in de pool. Ontbijten met een mango smoothie. Lunchen lekker pad thai en toen zijn we naar het uitzicht punt geklommen. op blote voeten en een jurk de berg op. was een geweldige evaring. Onwijs mooi uitzicht echt genieten. Gelukkig op tijd beneden wat drie minuten later regende het met bakken uit de hemel en was onze klimroute een heus riviertje geworden. Na deze mooie ervaring nog naar de grote gegaan. Wat echt een hele apparte ervaring was wat 1 van de grote stonden alleen maar penissen in. Ja en dan wel hoofddoekjes dragen maar dit hoeft dan weer niet bedenkt te worden.
Terug gekkomen snel een douche en dan verder chillen en weken in het zwembad want overal zat het rode zand.
Echt een geweldige dag. s' Avonds genoten van de foto's en filmpjes die we gemaakt hadden tijdens de klim. En de serie Beverley hills 90210 is ook weer langs gekomen.

Morgen gaan we naar de tijger tempel maar voor nu moet ik eerst gaan slapen het is al weer laat (00:45).

slaap lekker en tot schrijfs lees

  • 07 Juni 2014 - 20:17

    Wiley:

    Klinkt allemaal prima!
    Veel plezier en blijf schrijven?

  • 07 Juni 2014 - 20:20

    Jantiene En Bertine:

    Dank je wel wiley

  • 07 Juni 2014 - 21:49

    José:

    geweldig. Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers wat betreft duiken. Was dit nu bij Phi Phi eiland?

  • 08 Juni 2014 - 00:14

    Roos:

    Aaah klinkt allemaal zo leuk! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers. Zo jammer dat ik ook niet aan zo een project heb mee gedaan.
    Gaat zeker op mijn to do list!

    Groetjes van Wageningen :)

  • 16 Juni 2014 - 15:44

    Willem & Aartje:

    Hoi Jantiene, We volgen je met veel belangstelling en we missen je nu al bij PP.
    Groetjes vanuit Elst.

  • 16 Juni 2014 - 16:05

    Jantiene:

    Dank je wel willem en aartje. Heel lief dat jullie me volgen. Groeten aan iedereen op pp.

    Groetjes jantiene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 27393

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: