Duiken in Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Duiken in Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Duiken in Thailand

Blijf op de hoogte en volg jantiene

12 Juni 2014 | Thailand, Krabi

Phi Phi eiland wow geweldig.
Zo fijn dat je je hobby hier kan uitvoeren en toch iets doen voor de natuur. Ik heb de laatste twee dagen geleerd welke vissen ik moet tellen en welke niet. En welke koralen wel en niet en hoe ik de percentage van dood koraal en levend koraal moet indelen. Dus eigenlijk was het voor mij vier heerlijke fun duiken.
Op Phi Phi eiland is het zicht zoveel beter al op de lokal eilanden gewoon echt genieten. Waar ik wel van schrok is bleke koraal koraal wat dood aan het gaan is. Eerst heeft het een mooie kleur maar dan is het ineens spierwit. Echt zo vreemd om te zien ik had het nog niet eerder gezien.
De dagen hier zijn relax beetje werken power naps gezellig kletsen goed eten. En vooral veel lol hebben.
Ook zijn er minder fijne momenten hier. Dinsdag ging ik leuk met me ouders skype en toen hadden ze slecht en goed nieuws voor me. Een tante van ons die al lang ziek was heeft de laatste weken zoveel compicatie gehad dat het lichaam het niet meer aan kon. Eindelijk heeft ze de rust gevonden.
Dit was wel even heftig ik ben nog maar net hier net me plekje gevonden en dan dit. Het was even een moment nog steeds een beetje maar zo is het leven. De draad weer oppakken en weer proberen te genieten.

Vandaag donderdag zouden we ook gaan duiken. Maar het stormt hier in Thailand echt heftig onweer en wind regen. Dus helaas geen duiken vandaag. Dus een presentatie gemaakt over afval. Waar komt het vandaag wat kunnen we er aan doen, hoe kunnen we het verminderen, zijn er wetten voor enzovoort. Is best wel goed gelukt ondanks een gedemotiveerde chinees jerry. Hij is hier omdat het moest van zijn ouders en vind het eigelijk niet veel aan. Straks gaan we naar de stad shoppen en gezellig wat drinken.

Ik zal nog even wat fotos plaatsen zodat jullie nog meer kunnen genieten van al het moois hier.

Bedankt voor het lezen en reacties tot de volgende keer.

Jantiene

  • 12 Juni 2014 - 09:03

    Elly:

    Leuk om je verhalen te volgen. Sterkte en nog veel plezier. Gr elly

  • 12 Juni 2014 - 13:40

    Willem:

    Hoi Jantiene, zo te zien vermaak je je prima. Leuk om de verslagen te lezen. We missen je wel een beetje op de afdeling.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 27386

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: