Update van de laatste dagen. - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Update van de laatste dagen. - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Update van de laatste dagen.

Blijf op de hoogte en volg jantiene

24 Juni 2014 | Thailand, Krabi

De tijd gaat snel. De afgelopen dagen veel gedoken. Donderdag was ook een duikdag en een hele mooie duikdag. Het weer liet het weer toe om naar Phi Phi eiland te gaan.
De eerst duik mocht ik vissen tellen. En omdat ik dit nog niet zo vaak heb gedaan besloot ik om geen camera mee te nemen. Oke al heb ik deze momenten vaker mee gemaakt. Ik leer het nooit. Neem altijd je camera mee je weet immers nooit. We kwamen een schilpad tegen die aan het grazen was van het soft koraal. Piep piep piep piep ja het was echt zo momentje zo close.
Maar eindelijk kon ik er gewoon eens van genieten en hoefde ik niet na te denken hoe ik het op de foto zou zetten. Dus jullie moeten me gewoon geloven dat het zo was.
De tweede duik was minder maar dat kwam ook omdat ik mijn camera had meegenomen. Ik mocht nu de koralen in kaart brengen. Dit is een lastige klus maar blijf oefen heb nog een paar weken te gaan. S avonds heb ik mijn tijd besteeds om mijn boek uit te lezen en chillen met de rest. Even energie op doen voor het weekend.

Vrijdag werd er een wk georganiseerd op een basisschool. Er waren acht teams en daarvan waren wij de coache's ik samen met Helene en Christina. Wij vertegenwoordigde brazilie.
Helene en ik speelde met de kinderen mee. Warm warm warm pfff maar zo geweldig. Vooral al die lachende gezichten en die lol die ze ervaren. Ik kan er zo van genieten. De eerste wedstrijd was tegen Nederland gelijk spel. Tweede wedstrijd wonnen we tegen ja tegen wie ik weet het niet meer maar het werd 2-1 voor ons. De derde wedstrijd was halve finale. En die verloren we tegen Portugal met 1-2 we stonden lang voor met 1-0 maar helaas. We werden derde van de acht teams en hebben een leuke dag gehad. Thuis douche en bij komen.
Ik ging niet mee de kroeg in ben geen 29 meer dus vanavond thuis een feestje. Heb thais gekookt altans geholpen met thaais koken voor de staf. Was erg gezellig wijntje erbij muziekje erg leuke rustige avond.

Zaterdag was voornamelijk reizen. Dit omdat we de regering gingen helpen met het schoonmaken van de oceaan morgen. De voorspelling was vier uur reizen. Maar we hadden de thai time vergeten dus werd het zes en half uur. Snel eten en douche en biertje drinken bij de bungelow. Morgen duiken.

Zondag vroeg op om zeven uur ontbijten en wachten op de ceremonie pff duurt lang. Na de thaise briefing gingen we toch echt duiken. Wat een zicht vreselijk kon soms niet eens mijn computer aflezen. Hierdoor verloren we bij de eerst duik onze instructeur. We waren ook zo druk met netten verwijderen. En door de stof die we toen maakte was de groep ineens weg. Dus op naar boven en daar kwamen we elkaar weer tegen en besloten we om deze duik te eindige. De tweede duik ging beter veel netten kunnen vewijderen van het rif. Nog wat lol maken op de boot ervan afspringen wat rare foto's en filmpjes maken en snel douche en weer zeven uur in de bus zitten. Dit maakt de dag wel erg lang thuis nog even wat eten en naar bedje.

Maandag de dag waar ik naar uit gekeken heb. Vandaag gingen we namelijk naar de schildpadden. En hun verblijf te verschonen. Geweldig zo leuk en lief. De schildpadden die daar leven kunnen niet meer in het wild leven omdat ze geen balans meer hebben of geen poot meer. De jonkies die er geboren worden laten ze naar een jaar vrij. Echt een goed project. Erg mooi en fijn om hier een handje te hebben meegholpen hebbben. Volgende maand weer ik kijk er naar uit.

Zo de eerst drie weken zitten erop. Ik hoop dat jullie net zo genieten van de verhalen en foto's als ik, ik kijk er altijd weer naar uit om een berichtje te lezen van wat ik allemaal gedaan heb in Thailand.

Zo nu de foto's nog en dan weer bruin bakken tot snel

Liefs jantiene

  • 24 Juni 2014 - 14:56

    Willem:

    Hoi,

    Ziet er goed uit allemaal, Martien liet mij zien dat er ook foto's te bekijken zijn. Zie ook dat je al een aardig kleurtje krijgt. Volgens mij vermaak je je prima. Benieuwd of je nog wel terug komt, veel te mooi daar. Dan is het maar saai hier in NL.

    Leuk die schildpadden, toch maar niet stiekem eentje meenemen in de koffer :-)

    Jij troep opruimen aan de andere kant van de aarde en wij kunnen jou troep hier opruimen. Het is niet eerlijk verdeeld!

    Nog veel plezier de komende tijd, we houden je blog in de gaten.

    groeten Willem

  • 24 Juni 2014 - 15:28

    Ellen:

    Hoi lieve meid,
    Wat een leuke schrijfstijl heb je. Zo spontaan. Je enthousiasme komt zo tot uiting in je verhalen. Wat doe je goede dingen zeg. Vandaag van een vriendin zo'n lieve kaart gehad joh. Ze staat er zo gelukkig op. Attent hoor. Ik zou niet weten hoe ik dat allemaal moet doen. Heel lief van je hoor. Wij hebben het iedere dag over je. Ik vind het zo knap dat je dit allemaal doet. Heeeeeel veeeel liefs, Dick en Ellen

  • 24 Juni 2014 - 17:17

    Joep Meijer:

    Je bent goed bezig.

    Eigenlijk best wel jammer te moeten lezen dat de mensen er zo'n grote puinhoop van maken door hun rommel in de oceaan te dumpen.

    En bij het bruinbakken wel bijtijds draaien anders wordt het een vreemd gezicht.

  • 25 Juni 2014 - 14:13

    Bep Brouwer:

    Hallo Jantienhet gaat goed met je zie ik geniet er maar lekker van ik ga vanavond naar pieterpauwik heb dienst ik zal ze de groeten doen groetjes Bep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 27388

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: