een rommel weekje - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu een rommel weekje - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

een rommel weekje

Blijf op de hoogte en volg jantiene

18 Juli 2014 | Thailand, Krabi

bedankt voor het mee leven van mijn vriendin hier. het gaat een stuk beter met haar en de wonden genezen goed. op haar gezxicht is het al bijna weg alleen de been nog. voor haar zit het duiken er helaas op.
ik had maandag mijn duikdag opgegeven om haar te ondersteunen in het ziekenhuis. helaas mis ik hierdoor twee duiken maar voor mijn gevoel moest ik dit doen. ik weet het ik ben niet overal verantwoordelijk voor. maar ik doe wat voor mij goed voelt en dat was een dagje ziekenhuis.

dinsdag had ik een lekker duik dagje. helaas zat het weer nog niet helemaal mee. we konden dus niet naar Phi Phi. voor mij maakt het niet vind het zweven in het water overal fijn. er stond veel stroming op de lokal eilands dus het zweven ging vanzelf. go with the flo. voor lokal eilands was het zicht enorm goed. ik mag altijd de korals doen omdat veerder niemand dit kan. ik heb daar wel vrede mee kan ik gewoon lekker mijn camera meenemen en dubbel op genieten. omdat we niet zover hoefde te varen waren we ook niet zo laat thuis. dus even Becca en Christina op zoeken om te vragen hoe het met ze ging. ik werd helaas niet zo hartelijk ontvangen verkeerde timing ging dus gelijk weg. met rare gevoelens liep ik weg maar goed spreken we later wel over. gelijk kwam Yufei (chinees meisje hier) naar me toen helemaal blij en enthousiast. ze word me nieuwe huisgenoot. aaaaaaaa hoe kunnen ze mij dit aan doen. ze is al een paar weken hier. en ze moet echt opgevoed worden. aangezien we beide alleen sliepen dachten ze haar wel bij mij te kunnen dumpen. elke ochtend moet ik haar wakker maken. ze slaapt met licht aan dus ik heb nu al kerst gevoelens want ze heeft kerstlichtjes meegenomen. oke ik overleef dit wel het maakt me sterker. maar ik kan niet altijd aardig doen tegen iedereen. ik vroeg of het anders kon maar dit ging niet. het enige antwoord wat ik kreeg was je kan dit Jantiene en je bent de enige die dit kan. dat wil ik niet horen ik was net gehecht aan me plekje alleen.
woensdag en donderdag hebben we ook op Phi Phi gedoken. woensdag was geweldig ik had mijn camera mee genomen en ja hoor daar kwam mijn schildpad opduiken. geweldig Diego liet toe om er van te genieten en foto's en filmpjes ervan te maken. het gaf me zoveel energie ik werd er helemaal blij van. het zo iets magies bijzonders wow.
donderdag was ook geweldig we doken een keeer niet met Diego. en eigenlijk werd er gelijk een soort funduik gemaakt. je zag dat iedereen wat losser was. en de instructeur liet ons onwijs mooie dingen zien en nam hiervoor ook lekker de tijd voor.
het is zo mooi om te zien hoe iedereen duikt. dat iedereen op zijn of haar manier geniet. daar kan ik zo van genieten. we hebben ook een adhd duiker en dat kan ik soms niet waarderen. hij haalt soms rare dingen uit. en hij wil zo snel mogelijk divemaster worden ik vind meer dat hij een duiker moet worden en meer verantwoordelijkheid moett krijgen. maar ieder zijn eigen mening.
ik heb daar niks over te zeggen.
de avonden ben ik vooral moe en zoek ik tijd voor mezelf. al is dat erg lastig met mijn nieuwe huisgenoot. ze is veel in de kamer dat is niet erg maar ik kan daar niet gewoon zitten en me ding doen of ze begint tegen mij te praten.

vrijdag was er geen duiken. we gingen allemaal actieviteiten doen met school kinderen. vriendschap armbandjes, chickendans echt geweldig, familie poppetje je vouwt het papier in drieen en dan knip je een poppetje uit. en heb je er drie kleuren plakken ja heb genoten. vanavond ga we weer een keer uit. maar eerst me nagels laten doen en een massage om de week lekker af te sluiten.

nogmaals bedankt voor alle lezende ogen reacties
tot de volgende keer
liefs jantiene

  • 18 Juli 2014 - 14:14

    Irene:

    top leuk dat je het zo naar je zin hebt

  • 18 Juli 2014 - 18:20

    Joep Meijer:

    Zo te lezen maakt het duiken in elk geval een hoop goed. En natuurlijk de interactie met de kinderen.

  • 21 Juli 2014 - 19:07

    Bertine:

    Wat leuk om het hele avontuur daar zo te kunnen volgen :)
    Goed bezig Jantiene!

    Groetjes en nog heel veel plezier daar,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 27392

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: