Mijn laaste week werken - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Mijn laaste week werken - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Mijn laaste week werken

Blijf op de hoogte en volg jantiene

29 Juli 2014 | Thailand, Krabi

Sorry dat jullie even een tijdje hebben moeten wachten op een nieuw verslagje. Ik was even drukjes met mezelf en met me laatste week werken.
Wel een hele leuke week er word namelijk vier dagen gedoken.
Maandag hoopte ik op Phi Phi maar er was net iets te veel wind. Het werd lokal. Eigenlijk vond ik het gelijk jammer. Totdat ik in het water sprong en de bodem kon zien. Dit had ik nog niet eerder mee gemaakt het zicht was tussen de vijf en tien meter. Echt geweldig dit word genieten. Ook al zijn de koralen in kaart brengen best saai werk. Ik ben er blij mee ik kan goed om me heen kijken en heb ook nog de tijd om fotos te maken. Al wil dit niet altijd want ik moet rekening houden met de groep. Zij zwemmen gewoon door voor het onderzoek. Ik geniet graag haha vertel maar niet tegen Diego.
Als het zicht dus goed is geniet ik zoveel meer van lokal dan van Phi Phi. Er is hier veel meer te zien veel verschillende slakken. Veel variatie in vis en de koralen zijn hier groter en mooier dit is geweldig. Kunnen we niet altijd dit zicht hier hebben. Ja het was een heerlijke duik dag. Helaas hadden we vanmorgen wel afscheid moeten nemen van Becca ze is terug naar huis. Ze was er ook aan toe. Maar deze week word het voor veel mensen aftellen en naar huis gaan.
Dinsdag werd er weer lokal gedoken woop woop. Een bamboo shark zo lief klein verstoppeld onder een koraal. Maar niet goed genoeg om toch gevonden te worden haha. Geweldig wat een duik vakantie ;).
Twee geweldige duiken gehad en ook nog eens een keer langer dan een uur. Ik hoefde een keer niet iemand naar boven te brengen. Ik ben ook een gelukkig mens.
S' avonds had ik een goed gesprek met Akira. Ze ziet er tegen op om gedag te zeggen. We gaan onze goede gesprekken samen missen als iedereen al op bed ligt. We hebben voor elkaar veel kunnen betekenen. Beetje laat na bed misschien net een biertje te veel maar helaas het is even niet anders. Wel goed geslapen.
Ik ben dus toe om naar Phi Phi te gaan maar ook woensdag werd het lokal. En dit was ook nu weer omega mooi. Onwijs veel vis duizende vissen bij elkaar wow. Ik ben gelijk de iets minder leuke avond vergeten en geniet weer met volle teugen.
Ik ben ook zo lekker duikratje. S' avonds een uit etentje omdat morgen Christina naar huis gaat. De groep word kleiner. Eigenlijk was ik te moe om nog weg te gaan. Maar het voelde als of ik het niet kon maken om thuis te blijven en ging gezellig mee. En gezellig was het. Ze wilde na het eten nog gaan stappen. Carina en ik hadden niet zo zin maar gingen toch even mee. Het werd echter geen drankje voor ons maar na tien minuten vond ik het tijd worden om haar mee te nemen naar het strand. Al dagen loopt ze rond met iets en nu moet het er toch echt een keer uit.
We zaten heerlijk te genieten van het geluid de zee het strand. De lichtjes in de verte. Genieten van het geweld en toen ineens was het moment daar. Ze brak en vertelde wat haar dwars zat. Had ik het toch goed gevoeld. Wat een levensverhaal (die echter voor mezelf hou) ik was even in shock. Ik moest het even een plekje geven. Maar we hebben een heel goed gesprek gehad. En vind het heel lief knap dat ze dit met mij wilt en kan delen.
Na 1,5 uur strand besloten toch nog even terug te gaan en aan te sluiten in de karaoke bar een fout nummer te zingen om daarna echt naar huis te gaan.
Morgen is immers mijn laatste duikdag. Al had Christina mij gevraagd of ik met haar mee wilde naar het vliegveld. Heb ik echter voor mezelf gekozen en ben lekker gaan duiken.
Omdat het voor acht mensen de laatste keer was. Gingen we toch ondanks de golven naar Phi Phi. Voor Megan was dit geen succes die kneusde haar enkel door een val. Die is dus een paar dagen zoet. De golven waren bij Phi Phi ook hoog dus helaas geen nieuwe stek. We moesten een duik werken. Dit hield in vuilnis rapen van de bodem. Dit is toch mijn favoriete klus hier. Daar geniet ik het meeste van.
De tweede duik was een fun duik. Ik besloot mee te gaan met de touristen. Was een goede keus eindelijk ontspannen in het water ik voelde me niet meer verantwoordelijk.
Dit was echt een geweldige laatste duik week. Heb enorm genoten ik ga dit zo missen.

Vrijdag was het toetje op de hele periode. We gingen namelijk beach cleaning doen in de storm met hoog water. Dus weinig beach en we werde weg geblazen. Het hoogte punt van het vrijwilligerswerk. Helaas was ik de enige die genoot en danste in de regen. Ik kon mezelf zo vrij voelen en genieten van het weer. Na een tijdje hielp mijn regenjas echt niet meer en waren we helemaal doorweekt. Toch hadden we honderd kilo bij elkaar weten te krijgen met 21 mensen een lachetje. Ik schaamde een beetje maar goed we hebben niet altijd goede werk dagen. En dit was er een voor de meeste.

Mijn vrijwilligerswerk zit erop het is weekend en ik mag en kan nu nog meer gaan genieten.

Iedereen bedankt die ik heb mogen ontmoeten. Ik heb weer wat vakantie adresjes erbij gekregen haha. Nu nog wat vakantie dagen ;).

  • 04 Augustus 2014 - 13:40

    Joep Meijer:

    Zou zeggen geniet van je vakantie. De mijne zit er weer op. Moet nog weer even doorwerken tot begin september en dan ben ik een weekje weg naar Engeland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 27390

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: