Afscheid nemen en een nieuw begin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Afscheid nemen en een nieuw begin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen en een nieuw begin

Blijf op de hoogte en volg jantiene

02 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Het afscheid nemen ging me goed af. Altans tot ik Maxime gedag mocht zeggen. Een goede knuffel kreeg iedereen dus hij ook. Alleen hij barste in tranen uit. Dit had ik niet van hem verwacht. Hij was een dag na mij gekomen we hebben samen hier twee maanden gezeten. Samen introductie gedaan. Samen alles mee gemaakt. Pracht kerel maar soms kon ik hem ook schieten.
Doordat hij begon te huilen kon ik het ook niet meer droog houden. Daar stonden we dan in elkaars armen te huilen. Heftig afscheid maar ook een mooi afscheid.

Dinsdag alleen op een hotel kamer zo vreemd. Toch nog even met Akira zitten bellen wat ga ik deze vrouw missen. Mails verwerken. Blog bij gewerkt. Eigenlijk me tijd vol zitten. Na zitten denken ja ineens alleen pfff.

Woensdagochtend op naar het vliegveld om Lisette op te halen. Die liet zich nog ander half uur op zich wachten. Ineens merkte ik hoe moe ik was en viel ik af en toe weg tijdens het lezen. Maar op tijd wakker om haar welkom te heten.
Wel appart ik kan Nederlands praten, na twee maanden is dat raar dat je er niet meer op hoeft te letten. Nu kan het gewoon en voelt het vreemd. Op naar een taxi en ons hostel. Ze heeft de vlucht goed door gebracht. Dus gelijk cultuur snuifen en naar de eerste tempel.
Deze was heel indruk wekkend. De liggende boedha wat pho. En wat is Bangkok groot druk en zoveel mensen. Na deze tempel rustig aan naar huis om de avond rustig af te sluiten. Ik heb nog wat zitten bellen met Nederland en Lisette lag al vroeg in coma. De reis hakte er toch een beetje in.
Donderdag Bangkok weer verder onveilig maken. Omdat het in de ochtend niet zo warm is gingen we naar Wat suket. Deze tempel heeft drie honderd trap treden. (Ik heb wat met traptreden hier, gelukkig leef ik in Nederland gelijk vloers;)) de golden mounten om boven op de berg te genieten van het uitzicht. Wel mooi om Bangkok zo te zien. Na deze hoogte zochten we het verder in China town. Wat een markt onwijs veel kraampjes. Echt van alles en niks wel leuk om er even zo door te dwalen. Alles staat bom vol met eten en ja van alles om op te noemen.
S'avonds besloten om Bangkok van hoogte ook bij nacht te bekijken. En gingen we naar een hotel om op de 25 verdieping te eten. Daar kwamen we Jack en de ouders van Barbie tegen wel het laatste wat je tegen wil komen in Thailand. Daar heerlijk gegeten maar toen de rekening kwam tja afwassen mochten we niet. Maar het uitzicht vond ik geweldig. Lisette voelde zich niet op haar gemak te sjiek voor haar. Maar heerlijk gegeten.
Vrijdag zijn we naar de River Kwai geweest. Deze spoorlijn heeft veel geschiedenis veel doden gevallen. Heftig verhaal er is ooit een film van gemaakt. Daarna na de tijgers geweest dit was zo niet ons ding. We vonden het vooral zielig en wilde snel weg. De reis terug duurde helaas vijf uur. Ietsjes langer in tegenstelling tot de twee uur durende heen reis. Zo niet handig. We waren kapot toen we thuis waren half tien snel even hapje eten en douche en chillen op bedje.
Vandaag zaterdag ontmoeten we Gus. Ze bracht ons naar een weekend markt. Smalle gange veel kraampjes en konijnen met jurkjes aan. Wel een hele leuke markt met veel snuiterijen. Maar de knip ging alleen open voor een gezonde smoothie. Leuk om Gus weer even te zien. Zij heeft mij introductie gedaan van het project maar nu is ze weer op school studeren voor vliegleider.
Na de markt naar huis en dan besluiten we toch nog even een tempel te bezoeken. Deze viel erg tegen dus op naar het regeringsgebouw hier stonden we voor een dichte deur tja het zit niet altijd mee.
Maar lachen kunnen we nog steeds. Morgen gaan we naar het noorden want van Bangkok hebben we nu wel genoeg gezien.

Kijken wat we daar gaan meemaken.

Woop woop

  • 03 Augustus 2014 - 09:50

    Thuur:

    Wat schrijf jij toch ontzettend leuk en vlot. Heerlijk om jouw ervaringen op deze manier mee te beleven. Ik zie het allemaal voor me. Blijf genieten van alles!!! Groetjes Thuur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 27394

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: