Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg jantiene

06 Augustus 2014 | Thailand, Ayutthaya

Terwijl ik dit schrijf wachten we op de trein heb ik mooi de tijd om weer even de laaste dagen samen te vatten.

Na een busritje van een kleine twee uur. Kwamen we aan in Ayutthaya. Met de bus reden we al langs het hotel dus we wisten waar we moesten zijn. Het was niet zover lopen van het busstation dus hop de rugzakken op en lekker even wandelen.
Na een overlood aan informatie wat er allemaal te doen is in deze omgeving mochten we dan eindelijk onze kamer zien. netjes en strak hier kunnen we wel even vertoeven. Toch wel lekker even in de erco zitten. En een mooi plan maken verder wat te doen er is zoveel.
We besluiten om even wat rond te lopen een een treinkaartje te kopen voor woensdag voor de nachttrein. Dit zal wel een beleving worden iedereen vind het een ding wat je moet gedaan hebben dus wij gaan er ook aan geloven. Verder nog even gelopen over de markt en onze ogen weer uitgekeken. Lekker gegeten kan eigenlijk geen genoeg krijgen van het Thaise eten ondanks dat het altijd rijst is of noedels. De tosti's van 7 eleven doen het ook goed hoor. s'avond hebben we lekker niks gedaan ik heb nog wat zitten skype met vrienden uit Nederland helaas hadden we een slechte verbinding mar toch altijd fijn om iemand van thuis te spreken. Na dit gesprek nog zitten skype met Akira de dame van de resort waar ik twee maanden heb gezeten. Ze mist me enorm en zonderd zich weer helemaal af. En dat terwijl ze altijd tegen mij zei dat ik me hart moest openen voor anderen. Nu deed ze zelf het tegen overgestelde. Dus even een hartig woordje met haar gesproken. Na een massage douche wat een irritante straal is dat. Word er alleen maar zenuwachtig van. Het bedje opgezocht om nog even te relaxen.

Maandag rond tien uur stond ons scheur monster klaar. We hadden namelijk een scooter gehuurd. Je kan het ook makkelijk allemaal fietsen maar we zijn op vakantie haha. En scootertje heeft natuurlijk ook wel wat. Dus woop woop op naar de tempels. Ben benieuwd hoe ze er hier uitzien.
Nou ik weet het al. En de meeste mensen die facebook hebben ook. De tempels hier zijn en hele hoop bakstenen bij elkaar gestappeld en de toren van pissa is helemaal nog niet zo scheef.
Toch kon ik van deze tempels weer enorm genieten. Maar wat een touristen ik moet daar toch wel aan wennen de laatste twee maanden merkte ik daar niet echt veel van. Terwijl hier bussen vol worden aangesleept om al het moois te bekijken. Dus een dagkaart gekocht om ook de touristiese tempels te bezoeken. maar onderweg kwamen we ook andere tempels tegen die we toch even bezochten. Tegen drieen hadden we wel even genoeg van en gingen we terug naar de kamer om daar even bij te komen in de erco haha. Toch wel lekker even de tempraturen komen hier niet onder de 30 graden dus af en toe verkoeling mag best. Tegen zessen gingen we weer opzoek naar wat twee tempels. Uiteindelijk werd het er 1 want navigeren lukt nog niet helemaal ik zal geen namen noemen maar ik reed ;).
Deze tempel werd onwijs mooi verlicht toen het donker werd hier hebben we dan ook zeker een uur gezeten en genoten. Op weg naar huis gestopt om wat te eten ik liet me verassen door de kok en het was heerlijk voor 1,50 euro eten en drinken. Waar kan ik dat vinden in Nederland??? Heerlijk met gevulde buikje naar huis. En alle indrukken op ons inlaten werken. En skype met nederland ja alweer. Een toevalliggesprekje altijd leuk. Ook Akira wilde me spreken. Dit keer was ze niet in haar kamer ze had mijn advies op gevolgt en bevond zich onder de mensen echt leuk om sommige weer te zien.

Dinsdag hadden we het scootertje ook nog aangehouden. We hadden nog niet alles gezien en reden eerst lekker als een blinde kip rond. Met een scooter kan je dat wel doen. Nog wat tempels. sneaky via achter ingang niet betalen oeps. maar des te meer het genieten was hihi. We moeten toch ergens op bezuinigen. Om een uur of vijf deden we nog een boottochtje door de grachten. Zo zien we het stadje ook nog van een andere kant. En gewoon allebei even genieten en tot rust komen. Het is en blijft een vakantie en ik moet uitgerust in Nederland komen.

Vandaar dat we vandaag woensdag niks hebben gedaan. Beetje mails bijwerken blog bijwerken. Vrienden spreken en wachten op de trein.
Skype met me ouders eindelijk weer na een week. Even door gesproken wat wij gedaan hebben. Maar ook wat zij hebben gedaan. Me huis ken ik niet meer terug. Al had ik er maar een kleine week gewoont en zal het wel wennen zijn om daar weer de drempel over te stappen.

Foto's van deze rondtrip heb ik en ben ik aan het downloaden op mijn flickr site dus even daarna toe als je mijne bruine hoofdje wil zien of op facebook.

Op naar Chaing mai

Tot lees liefs Jantiene

  • 06 Augustus 2014 - 16:48

    Joep Meijer:

    Sneaky via de achteringang om niet te betalen. Je lijkt wel een Hollander. ;-)

    Veel plezier daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 27389

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: