Al twee weken onderweg - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Al twee weken onderweg - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Al twee weken onderweg

Blijf op de hoogte en volg jantiene

16 Juni 2014 | Thailand, Krabi

Het is al even geleden dat ik wat gepost heb. Maar had er even geen zin in. Nu heb ik een heerlijk feest weekend achter de rug. En ben ik een beetje aan het bijkomen. Dus even genieten achte mijn ipad.

Maar eerst moest er vrijdag nog gewerkt worden. We gingen naar een boomboederij. Hier worden zaden geplant om te groeien en als ze groot genoeg zijn worden ze geplant. Maar zover was het vandaag nog niet. We mochten eerst zaden gaan zoeken. Dit hield in dat we met netten onder een boom gingen staan en 1 iemand met een lange bamboe stok tegen de takken van de boom aan ging slaan. Zodat de vruchten uit de bomen op het zeil zouden vallen. Dit ging niet altijd even goed we zaten helemaal onder de paarsen vlekken. Het waren een soort kersen zon niet handig. Al gauw hadden we een emmer vol en gingen we terug naar de boerderij. Daar moeten we de pit ontdoen van de vrucht zodat de zaden konden drogen om later geplant te gaan worden. Omdat alles hier via thaai time gaat. Was het al snel lunchtijd. Na de lunch hebben we vuilnis langs de weg opgeruimd en tien grote vuilnis zakken gevuld en toen hadden we het wel een beetje gehad. En werden we netjes thuis gebracht.

Effe chillen wat slapen douche en dan in de stad wat eten om uiteindelijk te belanden in chang bar. Wat kunnen wij ons daar goed vermaken zeg. Bucket 1,2,3,4 ehu 5 ik weet het niet meer.
Dan nog een ping pong spelletje. en met een taxi veilig thuis gebracht. Ik ben hier misschien te oud voor.

Zaterdag ging de wekker we zouden om 8:00 opgehaald worden om naar Phi Phi eiland te gaan maar het regende en stormde dus geen taxi. We vonden het raar maar ook heerlijk konden we nog wat bijkomen van de nacht. Maar om elf uur stond er ineens een taxi voor de deur en werden we toch nog naar het eiland gebracht. Na een wilde overtocht kwamen we veilig aan. en hebben we vooral de beest uitgehangen en flink genoten. Van alle vuur optredens en muziek op het strand en in het centrum.
Als je leuk wild uit gaan is dit de place to be.

Zondag chillen op het strand en helaas weer terug naar het vaste land. Het was vooral een dag om bij te komen en te reizen. Maar wat een geweldig weekend.

Maandag was er weer een duikdag. Het zicht was net zo als in Nederland of misschien wel erger. dus werd er maar een keer gedoken. Ik kon ook echt geen vissen tellen moest echt mijn buddys in de gaten houden. Maar na 44 minuten raakte mijn buddy en ik de groep kwijt. 1 minuut rond gekeken en toen naar boven om de duik af te breken. Net na ons kwam de groep naar boven en werden we opgepikt door de boot.
Geen geweldige duik en de info die we hadden was niet echt brukibaar. Maar ik heb er echt van kunnen genieten. Nou ja ik ben enorm zeeziek geweest wat een watje ben ik ook. Misschien toch nog wat na weeen van het weekend.

ik ga nog wat bijslapen.

jantiene

  • 17 Juni 2014 - 20:09

    Joep Meijer:

    Zou natuurlijk zo maar eens kunnen dat het stiekem de drank was. Maar he, wat wil je als je emmers tegelijk drinkt.

    Je buddys kwijt geraakt door een beneveld brein?

    Don't drink and dive.

  • 17 Juni 2014 - 21:31

    Irene:

    luister naar je raadgevers


  • 18 Juni 2014 - 16:04

    Willem:

    Lijkt wel een feestvakantie ipv een werkvakantie. Maar tussen het feesten door ben je volgens mij toch wel serieus aan het werk :-) En dat al bijna weer 3 weken.

    Groeten van je kamergenoten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 27427

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: