Werken - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Werken - Reisverslag uit Krabi, Thailand van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Werken

Blijf op de hoogte en volg jantiene

18 Juni 2014 | Thailand, Krabi

Beste kamer genoten, en iedereen die dit leest.

Ik werk tussen het feesten echt wel. Dinsdag hadden we een duikdag gepland maar deze werd door slechte weer en zicht afgelast. Dus werd het beache cleaning. Het is niet het leukste werk maar wel iets voor Willem misschien die houd van opruimen. Toch hebben we er weer een leuk feest van gemaakt en 269 kilo afval van het strand gehaald.
Wel leuk wat je allemaal tegen komt. Veel plastic en glas en blikjes maar ook visnetten tafels dienbladen luiers kleding. En helemaal geweldig een paar schoen die er echt al zo uit zagen dat ze lang in de zee hadden gelegen. Dus hup in de vuilniszak komt er een thai aan rennen stop stop dat zijn mij schoenen. Ik kwam niet meer bij. Dat meen je niet geweldig. Maar ik merk ook wel dat wij dingen eigenlijk veel te snel weg gooien omdat het er niet meer mooi uit ziet.
Na drie keer een sessie van 45 minuten zat het er weer op alles wegen en registreren en in de containers doen en naar huis.

Afscheids feestje van een van de vrijwilligers het is een komen en gaan hier van verschillende mensen. Wat heel jammer is maar ook weer leuk nieuwe mensen ontmoeten.

Vandaag was er wel een duikdag. En mocht ik eindelijk mee helpen in het onderzoek en de vissen tellen. Eerst had ik een groep vissen die ik mocht tellen en in klasse mocht verdelen. Hoe groot de vis was. Dat was vrij simpel en leuk want ik had ook nog tijd om van de andere vis te genieten. Het zicht was geweldig mooie slakken gezien grote zeesteren en een hoop vis. En ook nog genoeg vis die ik mocht tellen.
De tweede duik was lastiger voor me omdat ik toen een hele lijst aan vis soorten mocht tellen. Hier moet ik mezelf nog wat meer in trainen maar daar heb ik nog zes weken voor. Het was vandaag een lange dag maar wel een dag waarin hard is gewerkt hihi.
Vanavond een horror gekeken hopelijk kan ik slapen.

Nou groetjes terug aan mijn kamergenoten en iedereen die met me mee leeft.

Slaap lekker

  • 19 Juni 2014 - 13:10

    Erica :

    Hoi Jantine,
    Ik heb toch een heel ander beeld bij het woord WERKEN!
    Geniet ervan.
    Groetjes
    Erica

  • 20 Juni 2014 - 11:13

    Joep Meijer:

    Was afgelopen week op tv een item over een man die al het plastic dat hij verzameld had aan de kust omgesmolten heeft tot een kite-board. Misschien een idee om dat ook te doen met al dat plastic dat jullie vinden.

    Succes met tellen van de vissen. Hopelijk niet zo slaapverwekkend als het tellen van schaapjes ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 27433

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: