miss malaria of toch niet - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu miss malaria of toch niet - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

miss malaria of toch niet

Door: jantiene

Blijf op de hoogte en volg jantiene

05 Maart 2009 | Ghana, Tamale

Wel even schrikken he de titel. Nee, ik heb nog geen malaria maar ik ben al wel weer helemaal lek gestoken.
Maar goed dinsdag. Die dag kwam mijn gastmoeder madam Esta naar Accra. Echt heerlijk om dat kleine vrouwtje weer te knuffelen en haar stem weer te horen. Vandaag hadden we ook echter weer geluk met de zon, we zijn weer wat bruiner geworden en zo'n zwembad is dan toch weer anders, nog lekkerder. Nadat we een hele dag in het zwembad hadden gelegen gingen we naar het hotel om onze spullen te pakken want woensdag gaan we door naar Tamale.


Woensdag om kwart over vijf het bed uit, de bus gaat namelijk misschien al om zeven uur vertrekken. Op het station aangekomen staat de bus tot onze verbazing al klaar! En om zes uur liet de chaffeur al weten dat we de bagage moesten gaan wegen, want we moesten toch echt op tijd gaan. Dat gingen we dus ook. Vijf minuten over zeven reden we het terrein af. Heerlijk we zijn onderweg. Na twee uu hadden we het al gehad maar we waren nog niet eens op de eerste busstop. Al met al hebben we het best snel gedaan en mochten we niet klagen en waren we rond zeven uur 's avonds al weer in ons hotel in Tamale.

Donderdag de dag van Lissete. Eerst naar de clinic en wachten en wachten, om 12 uur ontbijten en weer wachten op de bank. En toen naar haar gastmoeder. Echt onwijs leuk dat iedereen ons hier nog herkent. Het is echt of we weer thuis zijn. Volgende week gaat Lisette aanwezig zijn bij een bevalling. Ze is gek. Bah al dat bloed en huilende mama's niks voor mij. Moet maar wat anders gaan bedenken voor die dag.

tot lees groetjes van lisette en mij

  • 05 Maart 2009 - 19:46

    Ans Brouwer.:

    Ik schrok inderdaad even van de boventitel.
    Maar..... weet dat de incubatietijd twee weken is dus.....hebben de beestjes je besmet dan zul je het daar of net thuis krijgen.
    Misschien mag je dan toch iets langer in Ghana blijven waar we voorlopig nog maar niet vanuit willen gaan.

  • 06 Maart 2009 - 09:29

    Janny:

    Meteen bij de eerste zin zie ik staan malaria (gelukkig niet)
    Fijn de ontvangst zo heerlijk was na 1 jaar doet goed,heel veel plezier.
    janny

  • 06 Maart 2009 - 13:48

    Peet :

    Hallo Jantiene, ik kijk er echt van op dat je weer in Ghana zit, heb je het niet naar je zin bij Theo?
    Hier gaat alles prima, verleden week maandag hebben we de moeder van Wil begraven, zij is 96 jaar geworden en had absoluut geen zin meer in het leven ze kon ook niets zelf meer. Maar misschien had je er al wat over gehoord van Hennie of Ans.
    We wonen sinds juli verleden jaar in ons nieuwe huis, we hebben het reuze goed naar ons zin omdat tussen de mensen wonen toch ook wel weer fijn is.
    Jantiene ik werk nog steeds bij de postservice, alleen is er weinig te doen op het ogenblik, ja donderdags is er wel veel post maar s,maandags nog niet. Erica is een paar maanden terug getrouwd en is afgelopen zondag terug gekomen van een vankanie in Argentinie en Chili, ze had me een paar foto's gestuurd erg mooi daar.
    Nou Jantiene ik blijf je volgen en ik hoop je toch eens een keer weer te treffen, anders moet je me maar eens opzoeken Lindenlaan 40
    Groetjes Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 27416

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: