Spannend - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Spannend - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Spannend

Door: jantiene

Blijf op de hoogte en volg jantiene

09 Maart 2009 | Ghana, Tamale

Zaterdag, tja even denken. We zijn naar een collega geweest van Lisette. Maar eerst hebben we ontbeten in de stad. Dit viel niet lekker op mijn maag, ik was gelijk aan de race. Ik dacht gelijk aan malaria maar nu is het al minder dus komt denk ik gewoon van de hitte en het vele water. Bij de collega van Lisette kreeg ik weer een aanval, ik moet naar de wc. Hebben ze alleen een lokaal wc! Ach ook prima, viel best mee. Gewoon een hudo een plank met een gat er in en kranten papier, de telegraaf! Ja echt je meent het echt grappig lekker lezen en dan je kont er mee afvegen. Ze dacht gelijk dat het aan haar eten lag maar dat was niet zo. 's Avonds ben ik maar thuis gebleven en is Lisette bij haar gastgezin langs gegaan. Vroeg geslapen

zondag

Laat op, maar toch nog tijd om de was te doen. Na de lastige handwas (oja lisette bedankt voor het wassen van mijn ondergoed) gingen we naar de stad om iemand te regelen die kippen voor ons kon kopen en inderdaad vonden we een slachtoffer en gingen we met twee kippen naar het gastgezin van Lisette. Daar heeft ze alles gefilmt hoe het gedood werd en toen gingen we het lekker opeten. Gelukkig begon mijn buik niet gelijk te rommelen. Ik ben er nog steeds niet helemaal van af. Na een drukke dag hebben we 's avonds lekker in de jungle bar gehangen.

maandag

een dag waarop niks gepland stond en we dan ook niks gedaan hebben. Alleen een zwaar-weer gesprek gehad met een Ghanees. Lisette heeft namelijk iemands aanzoek afgewezen en daar zijn ze niet helemaal blij mee.


Arie ik wist anders ook niet of ik er aan toe kwam dus heb ik het zo gedaan gelukkig ging het naar het juiste mail adres.

En Mark je moet echt een andere ringtone nemen want zelfs hier in Ghana valt het op

Nou wij gaan weer verder chillen want vanaf morgen hebben we weer een drukke planning

bedankt voor de reactie's tot snel

  • 09 Maart 2009 - 19:04

    Boe:

    Hey schatje,

    Ik zie dat je weer heel wat beleeft...geniet er maar flink van...
    Mis je trouwens wel vreselijk...maar nog maar 2 weekjes volhouden deze keer hihi...

    Liefs Biancaatje

  • 10 Maart 2009 - 07:24

    Claudia:

    Jantientjeeee....!
    Wat leuk dat je weer lekker in de warmte zit daar met die heerlijke mensen. Maak maar weer foto's dan kom ik lekker bij je thuis ene keertje ze bekijken (ik moet toch een goede reden hebben voor een bezoekje Wageningen). Hier mis je aan het weer niks..
    Nou, ik heb alle berichten gelezen weer en kom gauw weer es langs. Enjoy nog en tot ziens!
    Liefs, Clau.

  • 10 Maart 2009 - 22:39

    Ans:

    Heeey, Jantine,

    Wees blij dat je nu in Ghana zit, het weer is hier echt Nederlands....waardeloos dus brrr nat en koud.
    Geniet er nog een paar weekjes van.
    DE tijd gaat zo snel.
    Als jij thuis komt zal de keuken wel mooi en gereed zijn, bof jij even !!!
    We zijn hem zaterdag dan ook even gaaan bewonderen, erg mooi !!!

  • 15 Maart 2009 - 20:41

    Herman:

    Hey Jantiene,

    Tof dat je het daar naar je zin hebt! Hier regent het weer telkens dus ik ben stiekem wel een beetje jaloers (behalve op het schijten op een plank-gedeelte)

    Jantiene, ik zeg maak er nog een goede week van! En dan zie ik je binnenkort weer op het VWA..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 27451

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: