Daar was ik weer. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Daar was ik weer. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Daar was ik weer.

Door: jantiene

Blijf op de hoogte en volg jantiene

14 April 2008 | Ghana, Tamale

Ik heb weer van alles meegemaakt. Naar het concert geweest, weer eens een voetbalwedstrijd gezien en veel gepraat en gelachen. En helaas hadden we ook een afscheidsfeestje van Sjoukje.
Maar laten we bij het begin beginnen.

Het concert.
In het stadion in Tamale zouden een aantal hier bekende artiesten optreden. Nou dat wilde ik niet missen dus kaarten gekocht. Op de tickets stond dat het om zeven uur begon. Dit geloofde ik niet helemaal maar toch gingen we er om zeven uur heen. Helaas moest ik wel om elf uur weer thuis zijn ja ik heb een strenge moeder. En dat terwijl het op een zaterdag is en ik morgen ook nog eens vrij heb. Maar goed regels zijn regels en daar heb ik maar aan te houden. Nou wij er heen en het was heel gezellig maar hier kennen ze geen voorprogramma, alleen wat muziek. En wij maar wachten en hopen dat het snel ging gebeuren want de minuten en uren tikken door en ik wil toch echt wel wat gezien hebben voor ik naar huis ga. Maar het begon pas om elf uur dit ga je niet menen echt weer iets voor Ghana. Dus ik maar me moeder op bellen mag ik nog wat langer blijven? Het begint net leuk te worden en ja hoor ik mocht wel een uurtje (ja je leest het goed) ik mocht wel een uurtje langer blijven. Dit is echt niet grappig hoor maar eigenlijk ook weer wel. Ondanks dat ik niet veel gezien heb, heb ik het wel enorm naar mijn zin gehad en echt genoten.

Voetballen: Ghana- Nigeria.
Nu ik hier toch ben en het nederlands voetballen een beetje mis moet ik het er van nemen he. Voor 75 euro cent een voetbalwedstrijd zien in het stadion dat ook nog ergens voor meetelt. Ik zou samen met Charles en Alex gaan. Mijn moeder had die ochtend gezegd dat ze geen zin had. Maar bij het stadion aangekomen ging mijn telefoon en je raad het al madam was toch gekomen maar ik had geen kaartje. Dus moest Charles in de lange rij staan wachten en hopen dat hij alles nog kon zien dat arme jong. Alle nieuwe vrijwilligers waren er ook, een grote gezellige boel. En Alex, mijn moeder en ik hadden een weddenschap. Ik zou hun kaartjes betalen als Ghana zou winnen. Het was volop genieten en al snel stonden we met 1-0 voor. En kreeg ik er een hard hoofd in dat ik de weddenschap zou winnen en inderdaad we wonnen met 3-0 maar je kan zeggen wat je wil we hadden weer een mooie wedstrijd gezien heerlijk genoten.

Het was een heel zwaar weekend maar wel een heel gezellig en leuk weekend. Dinsdag hadden we breakfast meeting en ik kon bijna niks mijn rug was weer aan het opspelen en ik wist me echt geen houding te geven. De meeting zelf was gezellig, moppen tappen, verhalen vertellen en pannekoeken eten. En ze hebben nog een liedje gezongen voor me over een paracetamolletje. Het deed me wel wat en het ging geestelijk weer wat beter. De rest van de week heb ik niet gewerkt maar wel veel gezwommen en mijn rug rust gegeven en nu kan ik alles weer. En kan ik weer wat makkelijker genieten. Maar helaas niet echt veel mee gemaakt behalve veel gelegen en niks gedaan.

Helaas hadden we afgelopen donderdag een afscheidsfeestje. Sjoukje gaat ons verlaten we hebben niet veel met haar mee gemaakt maar het doet je toch wel wat ze was altijd druk met het project en had te weinig tijd om altijd naar town te komen. Maar goed de minuten en uren die we hadden waren wel altijd gezellig. Bedankt Sjoukje.

Nog 17 nachten en dan komt Theo. Ik kijk er echt naar uit maar het is ook weer dubbel want dan betekent het dat het er ook weer bijna op zit. En ik wil dit leventje hier nog niet verlaten, ik heb het nog steeds naar mijn zin maar ik mis jullie ook nog wel hoor. Dus ben ook wel weer blij als ik in Nederland ben. Dus mensen nog even geduld en ik blijf nog even lekker genieten en tot snel

Liefs jantiene


  • 18 April 2008 - 20:32

    Ex-huusgenoten:

    hey ouwes! daar in dat verre afrika;-) we zijn vanavond weer es bij elkaar en moesten ff aan je denken!
    Vanavond hebben we nog gezongen met de gitaar..je weet vast wel wat:D
    Hé nog een fijne tijd daar, veel suc6 en geniet ervan!
    grt broekie & miepie

  • 20 April 2008 - 21:43

    Ans Brouwer:

    Hey, Jantine,

    Leuk weer wat van je te horen.
    Alles nog goed in het verre Ghana ??
    Geniet er nog even heerlijk van meid het gaat allemaal zo snel voorbij.
    Nog even en Theo is er ook en kunnen jullie er samen nog even heerlijk van genieten , en mag je Theo,s gids zijn.
    Verlang er wel naar je weer terug te zien, en samen weer eens een bakkie te doen.

    Liefs en een knuffel Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 27462

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: