Miss malaria - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Miss malaria - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Miss malaria

Door: jantiene

Blijf op de hoogte en volg jantiene

22 April 2008 | Ghana, Tamale

Tja het was weer zover de hele week aan de schijterij. Ik durfde niet te testen op malaria, ik hou nog steeds niet van naalden. Maar na een week kon ik het toch echt niet meer houden en moest ik wel gaan. Ik wist dat ik het had en dat kwam ook uit de test ik heb weer malaria. Dit keer gelukkig niet zo erg alleen veel wc bezoekjes en dat kan hier wel vaak erg lastig zijn. Vooral nu we een groot water-probleem hebben. Maar goed, na een kuur van drie dagen en acht pillen op een dag ben ik weer helemaal beter.

Nu is het nog wachten op Theo. Het doet me goed dat hij komt maar het geeft me ook weer een rot gevoel, want het betekent dat ik weer veel mensen gedag moet zeggen en dat wil ik nog helemaal niet. Ik heb het wat het project betreft wel een beetje gehad. Maar ik voel ook dat ik hier nog niet helemaal klaar ben en wil dan ook graag nog een keer terugkomen. Maar dan wil ik het anders aanpakken en verschillende projecten helpen. Misschien als ik Nederland terug ben kan ik NorGhavo helpen met vanalles en nog wat.

Vanaf volgende week zullen Theo en ik samen een verhaaltje schrijven over onze eerste ervaringen hier in Ghana. Maar natuurlijk vertellen we niet alles ;-) (Ans)

nou groetjes aan iedereen tot snel.

jean

  • 22 April 2008 - 16:33

    Peet:

    Hallo Jantiene, je gaat helemaal niks als je terug bent, je komt gewoon weer naar de postservice.
    Ik hoor het wel weer, al die rot ziektes daar is helemaal niks.
    Leuk dat Theo volgende week komt, dan kunnen jullie samen wat ondernemen daar Jantiene.
    Hier gaat alles naar wens, ons huis begint al aardig op te schieten, maar we denken er toch niet voor juli in te kunnen, maar het word mooi en we zijn er erg tevreden mee.
    We hebben al het nodige nieuw gekocht, vandaag nog een leuke kast want tegenwoordig bouwen ze geen inbouwkasten meer in de huizen dus je hebt dan weinig kastruimte.
    Bij de post is het erg rustig, a.s. donderdag 50.000 stuks dat is wel eens anders geweest op de donderdag.
    Zo Jantiene, groetjes van Peet xxx

  • 24 April 2008 - 18:27

    Ans:

    Hoi, Miss Malaria,

    Ja, meid het gaat nu wel heel erg hard.
    Moeilijk he, al dat afscheid nemen van mensen waar je zoveel mee gedeeld hebt pfff.
    Helaas aan alles komt een eind ook aan je Ghanaperiode.

    Maar,je bent inmiddels weer een hele ervaring rijker en dat nemen ze je niet maar af.

    Ik vind het overigens helemaal niet erg als jij weer terug bent op Nederlandse bodem , en we samen weer een bakkie kunnen doen.
    Maar voorlopig is het nog even niet zover en ga je eerst nog een maandje samen met Theo de boel daar onveilig maken.

    Inmiddels hebben wij ook onze vakantie besproken ,we hopen van 19 aug. t/m 2 sept. te gaan.

    Nu Jantine toi,toi,toi maak er nog een mooie maand van met z,n tweetjes.
    Ik lees jullie verslag wel , maar wees niet bang hoor je hoeft niet alles te vertellen.
    Toi, Toi, Toi, vanuit het natte Wageningen.

    Liefs Ans.

  • 25 April 2008 - 20:32

    Arie:

    Hoi Jantiene,
    toch weer een beetje bang geweest voor de diagnose? Gelukkig ben je er dit keer wat minder hard door aangepakt dan de vorige keer. Nu maar hopen dat het je laatste keer was en dat je een hele fijne tijd hebt met Theo. Nog heeeeeel veeeel plezier in Ghana en tot snel in Holland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 27406

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: