Warm Warm en nog eens Warm - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Warm Warm en nog eens Warm - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Warm Warm en nog eens Warm

Door: jantiene

Blijf op de hoogte en volg jantiene

04 Februari 2008 | Ghana, Tamale

Eindelijk in Tamale na ik weet niet hoelang reizen ik begon om zes uur 's morgens en om drie uur 's nachts kwam ik dan eindelijk aan in Tamale. Wie had dat gedacht dat ook ik nog pijn in me kont kon krijgen van het lange zitten. Mijn gastmoeder verwelkomde me met alles wat ze had en daar was ik erg blij mee. We hebben samen mijn kamer slaap klaar gemaakt met alle netten en slaapzak zodat ik rustig mijn tijd kon nemen om bij te komen want dat mag wel na zo'n lange dag.

Zaterdag zijn we naar de stad gegaan en heb ik gelijk alle Nederlanders ontmoet die hier ook zijn. Echt leuk, ik heb gelijk maar mijn eerste drum lessen genomen, was erg gezellig. s'Avonds toch maar weer vroeg naar bed want ik was nog wel erg moe van de reis.

Zondag had ik met vrienden afgesproken om naar het zwembad te gaan heerlijk afkoelen en dan bedoel ik ook echt afkoelen het leek wel of het water uit de vrieskast kwam. Je blijft er echt niet lang in hangen. na een uur of vijf bij het zwembad hangen zijn we terug naar town gegaan om daar wat te eten en te drinken om s'avond natuurlijk de voetbalwedstrijd Ghana - Nigeria te kijken. En uiteraad hebben we gewonnen met 2-1. Was echt een saaie wedstrijd maar het is erg leuk om te zien hoe al die mensen hier genieten en hoe groot het gekkenhuis is als ze winnen. Iedereen en alles ging de straat op, echt onwijs leuk.


Nou genoeg, m'n internettijd zit er weer bijna op dus even afronden.

bedankt voor alle reactie's, knuffels vanuit het warme Ghana

  • 04 Februari 2008 - 16:21

    Suzanne:

    Wat fijn dat je het zo leuk hebt!!

    En een ijskoud zwembad lijkt me nou 3x niets maar je bent dan wel lekker afgekoelt!! :)

    Geniet!!!

  • 04 Februari 2008 - 16:50

    Peet:

    Hoi Jantiene, een leuke mail weer en ik had nooit gedacht dat jij pijn in je kont zou krijgen, daar hebben we bij de postservice geen last van.
    Hier gaat alles goed alleen het weer wil nog steeds niet mee werken, maar jan. zit er al weer op en zo heel langzaam gaan we naar het voorjaar.
    Jantine, ik zal ze allemaal de groeten doen, groetjes en een kus van Peet.

  • 04 Februari 2008 - 18:07

    Ans:

    Hoi, Jantine,
    Fijn dat je bij je gastgezin zo gastvrij ontvangen bent.
    Doet bij de thuisblijvers ook goed te weten dat je eerste ontmoeting met het gastgezin zo positief geweest is.
    Ja,dat een kind zo blij kan zijn met een fruitellaatje, heerlijk.
    NU weet jij dus ook wat een zere kont hebben is.hahahaa
    Mis je bezoekjes nu al en je bent nog geen week weg.
    Als ik het landkaartje van Ghana zo bekijk is het nog een heel eindje rijden van Accra naar Tamale.
    Hoe wou jij dat voor elkaar krijgen water zo koud alsof het uit de vrieskast kwam??? Hebben ze die daar???
    Nu meid ik hoop dat je er nog heel veel leuke ervaringen op doet, en wens je uiteraard nog heel veel plezier in het verre Ghana.

    groetjes en een knuffel uit het 'koude''
    Nederland, al heb ik daar in mijn bedje weinig last van.

    Ans.

  • 04 Februari 2008 - 18:30

    Je Pa En Ma:

    Ik ben heel erg blij dat je het naar je zin hebt! Ik hoop dat je nog een leuke tijd hebt in ghana. Geniet ervan. hier gaat verder alles ook heel goed, We zijn ome jan aan het helpen met overhuizen en dat verloopt allemaal heel goed.
    dikke knuffel van pa en ma :P

  • 04 Februari 2008 - 21:21

    John En Annemiek:

    Gewoon een groet uit Heteren.
    Veel plezier en succes daar en GENIET

    Doei.

  • 05 Februari 2008 - 10:39

    Erika:

    Hey Jantiene!

    Lijkt me heerlijk, warm weer :D Het is hier nog steeds koud en nat, brrrr.
    Zitten er veel Nederlanders daar? Doen die ongeveer hetzelfde als jij dan?

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 27471

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: