Maandag 4 februari Voetbal - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Maandag 4 februari Voetbal - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Maandag 4 februari Voetbal

Door: jantiene

Blijf op de hoogte en volg jantiene

12 Februari 2008 | Ghana, Tamale


Jaja samen met mijn gast-moeder naar de grote voetbalwedstrijd Tunesia - Cameroon. Ik had nog net kaarten kunnen regelen. Het is echt een wereld van verschil vergeleken met Nederland. Hier maakt het namelijk niet uit wie er scoort of voor wie je bent, we juichen gewoon allemaal als er gescoort wordt. De wedstrijd zelf was erg spannend en mijn gast-moeder genoot er onwijs van, dat deed me erg goed. Het kaartje koste maar 2,5 euro voor ons dus niks, maar voor hen heel veel. Iedereen om ons heen wilde dat Cameroon ging winnen maar ik was de enige samen met mijn moeder voor Tunesia. Helaas ging het spel gelijk op en werd mijn voorspelling bijna waar. Ik had namelijk gezegd dat het 2-2 zou worden en dan penalty’s. Het werd inderdaad 2-2 maar er was eerst nog twee keer een verlenging van een kwartier. En in het eerste kwartier na vijf minuten scoorde Cameroon. En Tunesia bleef helaas zonder resultaat achter. Nu moet Ghana dus in de halve finale tegen Cameroon. En die word donderdag gespeeld. Ben benieuwd wat ze gaan doen.

Gisteren heb ik de wedstrijd in de stad gekeken en Ghana had gewonnen en gelijk een groot gekkenhuis in de stad. Iedereen ging op straat lopen en maakte muziek en danste, één groot feest dus.

Donderdag was het dan eindelijk zover Ghana - Cameroon. Ik mocht dit keer niet in de stad kijken want mijn gast-moeder was bang voor als ze verloren dat er dan te veel rellen zouden zijn. Dus helaas zat ik alleen te kijken hier in huis. Mijn gastmoeder wilde het niet kijken omdat ze het te spannend vond en is toen een heleboel yam gaan maken. Dit is een soort aardappel. Erg lekker met saus, zonder is het namelijk wel een beetje erg droog. Maar ik was natuurlijk wel voor Ghana maar helaas speelde die niet erg goed en toen er gescoord werd en ik helemaal uit me dak ging dacht mijn moeder dat Ghana gescoort had maar helaas het was voor Cameroon. Helaas was dat ook gelijk het enige doelpunt wat gescoord werd. Dus Ghana gaat helaas niet naar de finale maar naar de troost finale. Waar ze uiteindelijk met 4-2 gewonnen hadden van Cordifor . Ook nu leek het net of ze de cup hadden gewonnen maar ze zijn mooi derde geworden. Egypte heeft gewonnen van Cameroon. Ook die voorspelling had ik weer goed dit voetbal hier is beter te voorspellen dan in Nederland.

  • 12 Februari 2008 - 10:30

    Gerard:

    Heey Tinus,
    Je lijkt wel een echte voetbal verslaafde,
    Hoe gaat het meissie, ben erg benieuwd
    xxxx gerard

  • 13 Februari 2008 - 09:37

    Mloes:

    heeei hoi hallo daar. k zie dat voetbal overal leef....mm moet ik me der toch maar eens in gaan intereseren... :P

    dikke knuf mloesie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 27447

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: