Hippo's - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Hippo's - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Hippo's

Door: jantiene

Blijf op de hoogte en volg jantiene

12 Februari 2008 | Ghana, Tamale

Ja gelijk maar een weekend naar Wa, even naar de hippo's. Dat zijn nijlpaarden. We gingen met zijn vijven daar naar toe. s' Morgens om vier uur moesten we op het busstation zijn. Beetje vreemd want de bus vertrok pas om half zeven, maar goed, geen probleem. Na een hobbelige trip van vijf uur kwamen we er eindelijk aan. We gingen eerst maar wat eten en drinken want dat hadden we wel verdiend. Nadat we weer lekker bij gekomen waren gingen we op zoek naar een tro-tro die ons naar de hippo's zou brengen. Ook daar moesten we anderhalf uur in zitten, nog meer hobbelen. Die arme kont van mij heeft wat te voorduren zeg.
Daar eindelijk aangekomen was de office dicht. Wij daar vragen aan de vrouwen die water aan het pompen waren, of zij wisten waar we de mensen konden vinden. Maar na 15 minuten wachten kwamen ze toch naar ons toe en konden we gaan kiezen wat we wilden gaan doen. Helaas konden we niet meer in de boom gaan slapen, daar was het te laat voor. Dan maar in een huis slapen. Na dat we alles besproken hadden gingen we naar het huis toe. Daar hadden we de keus, óf binnen óf buiten slapen op het dak. Nou dat laatste leek ons wel wat dus dat deden we ook. Konden we gelijk naar de mooie sterrenhemel kijken. Helaas viel er één weg en het was nog wel zo'n mooie.
Na een erg koude nacht werden we te laat wakker en moest de Ghanees op ons wachten. Nou dat maak je hier niet veel mee. Maar toen we eindelijk klaar waren konden we op weg naar de rivier. Dit was een half uur lopen maar met dit weer is het niet erg het was nog niet echt heet 's morgens om half zeven dus was het wel te doen. Daar aangekomen gingen we met zijn allen in een kano.
Na een half uur varen hadden we nog niks gezien en we hadden er echt een hard hoofd in. Maar uit eindelijk zagen we er een en konden we de tourist uit gaan hangen en een heleboel foto's maken. Ik hoop dat er wat leuks tussen zit. Na 2,5 uur hielden we het voor gezien en gingen we naar huis om onze spullen te pakken en terug naar Wa te gaan. Daar hebben we gelijk een kaartje gekocht voor de volgende ochtend en op zoek naar een hotel. Eindelijk hadden we alles voor elkaar en in het hotel hadden ze een douche met stromend water echt wat kan je daar van genieten en ik ben hier nog maar ander halve week. Helaas hadden we geen stroom en het was onwijs warm. Maar de stad in even wat eten en hopen dat we toch nog stroom zouden krijgen. Gelukkig kregen we dat ook toen we aan het eten waren en gingen we lekker naar huis om daar te gaan slapen. Gezellig met z'n drieën in een twee persoonsbed.
De volgende ochtend weer vroeg uit bed en naar huis.
Na zes uur in de bus waren we oververhit en gingen we naar het zwembad om even lekker af te koelen.

Helaas is mijn gast-moeder nu twee weken naar Accra voor cursus, dus ben ik alleen thuis en moet mijn eigen eten koken. Je zult wel denken dat kan ze makkelijk maar zo makkelijk gaat dat niet in het donker en rare ingrediënten, maar dat gaat vast wel goed komen.

tot schrijfs, knuffels uit warme Ghana

• 12 Februari 2008 - 16:00

Helena:

hoi hoi,
    wat ben je leuk bezig daar!!!
    je bent idd nog maar een kleine twee weken weg,maar hebt als een hele hoop ondernomen,hartstikke tof!!!!!
    ook leuk dat je elke keer zulke leuke plaatjes erbij hebt.hier schijnt ook al een paar dagen de zon,dus we zijn hier ook lkkr aan het genieten.
    heel veel succes nog!!!!
    groetjes.

• 12 Februari 2008 - 19:43

Peet:

Hallo Jantiene, weer een prachtig verhaal.Zo te lezen vermaak je je heel erg goed alleen die kont van je dat is wat minder maar bij de postservice heb je daar toch niets aan omdat je daar alleen maar moet staan.
    Hier gaat alles goed, we hebben een paar geweldig mooie dagen achter de rug met heel mooi warm weer, morgen word het minder maar het weekend komt de zon er weer bij.
    Jantiene de groetjes uit Wageningen, Peet

• 13 Februari 2008 - 09:18

Steffie:

Hee Jantiene,

ik lees ook mee :) leuk verhaal met die nijlpaarden! Jammer dat je niet in een boom kon slapen, misschien volgende keer?

veel plezier!

liefs stef

• 13 Februari 2008 - 09:47

Mloes:

ik wil ook een hippo in me achtertuin!!!! maar heerlijk dat je t naar je zin hebt daar echt tof dat te lezen :)

knuffel mloes

• 14 Februari 2008 - 09:35

Knutje:

Ha die Tinus,
    Ben heel blij dat je je vermaakt en je je fotografie mooi kan beoefenen daaro... Ik zie dat je veel ondernomen hebt in die korte tijd dat je daar bent. Op het moment heb ik griep dus ik onderneem niet zo bar veel... Zul je net zien is het eindelijk weer een beetje lekker weer in dit regenachtige kikkerlandje, heb ik griep!!! :-S Je moet wel weten dat je NU AL vreselijk gemist word door dit knutje en de rest!!!
    Ik wens je nog een hele fijne tijd toe daaro...
    Liefs, knuffies etc...

Biancaatjuh en ....

• 18 Februari 2008 - 19:44

Elly:

hee!
    zo te lezen vermaak jij je ook prima! good for you!
    Afrika is echt super he?:P
    xxx