één maand hier - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu één maand hier - Reisverslag uit Tamale, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

één maand hier

Door: jantiene

Blijf op de hoogte en volg jantiene

27 Februari 2008 | Ghana, Tamale

Een maand al weer hier

Wat gaat alles snel. waar blijft de tijd? Ik heb nu echt een beetje mijn draai gevonden, al zit er nog niet echt een ritme in. Maar die gaat er ook niet in komen daar ben ik echt niet bang voor. Het is elke dag weer genieten want de mensen zijn hier erg vriendelijk. Maar soms denk ik dat het ook alleen maar komt omdat ze denken dat ik veel geld heb.
Waar ik wel altijd van geniet als ik aan het fietsen ben dat alle kinderen me dan groeten en heel erg blij zijn als ik wat terug zeg. Dus fiets ik nooit te snel dan kan ik ze allemaal groeten want dat vind ik toch wel erg belangrijk. Voor de rest hebben ze hier onwijs mooie auto’s ik had mijn ‘koe’ mee moeten nemen, die had hier nog makkelijk kunnen rijden. Het was zelfs nog een van de betere auto’s geweest al heb ik hier ook al beetels zien rijden. Niet meer zo mooi als in Nederland maar ze waren er. Als je hier in een taxi zit ben je altijd benieuwd of je de drempels wel heel over komt.
Fietsen kan hier soms best eng zijn al hebben ze verkeersborden, de regels zijn er niet echt om na te leven dus je moet echt oppassen waar je fietst. En dan hebben ze nog van die rare palen midden op het fietspad staan echt levensgevaarlijk. Maar tot nu toe kan ik erg goed manoeuvreren en ben ik een erg goede fietser geworden. Ik denk zelfs dat ik Arie nu zelfs bij kan houden. Dus mijn conditie is toch iets beter geworden.
En hier is het heerlijk warm alleen gaan we nu wel de twee warmste maanden te gemoed en mis ik af en toe het koude dompelbad zoals ik in de sauna soms gebruik maar dan vind ik het vaak te koud.
O ja dit moeten jullie niet tegen Theo vertellen maar ik ben pas zeven keer ten huwelijk gevraagd en drie van de zeven ben ik ook maar even getrouwd is namelijk wel makkelijk want dan kunnen ze alles voor me betalen ;-)


  • 27 Februari 2008 - 17:09

    Janine:

    Yo meis,

    Beetje late respons, maar ben nu pas je site! Maar Peet houd me altijd goed op de hoogte haha! Geniet ervan!!!

    Groeten Janine (post)

  • 27 Februari 2008 - 17:42

    Peet:

    Zo Jantiene, al 7 keer getrouwd? Leuke mail weer, ik had nog op je vorige geantwoord, ik las dat je al behoorlijk ziek ben geweest malaria, erg vervelend en ik hoop dat je daar weer helemaal boven op bent.
    Hier gaat alles zijn gangetje, morgen weer naar de postservice waar we je wel missen, dus ik hoop dat je weer terug komt als je terug bent in Holland.
    Afgelopen maandag was ik om 10:00 uur al weer klaar, het is de laatste tijd niet zo veel (gelukkig).
    Ik ben vanmiddag nog foto's wezen maken in Oosterbeek en bij de rijn in Renkum, dan heb ik wat om op het forum te plaatsen.
    Zo Jantiene, groetjes uit Wageningen, Peet

  • 05 Maart 2008 - 15:09

    Suzanne:

    Zo te horen geniet je nog!!! En dat is wat je daar ook moet doen..

    Wij zitten hier juist te wachten op de warmste maanden :P.....

    Hmm en van dat trouwen :) Toch fijn dat ze je allemaal zo leuk vinden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 27450

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: