Eindelijk - Reisverslag uit Accra, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Eindelijk - Reisverslag uit Accra, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Eindelijk

Door: jantiene

Blijf op de hoogte en volg jantiene

31 Januari 2008 | Ghana, Accra

Zoals je aan de foto kunt zien, ben ik dan eindelijk op weg! De reis was erg zwaar maar ik ben veilig over gekomen, en kijk nu uit naar een heerlijke periode.

nou die periode begon ook inderdaad heerlijk. Eerst een ontbijt langs de weg. Een broodje gebakken ei als ontbijt. Ik heb nog geen last van de muggen dus misschien heb ik voor Ghaneese muggen geen lekker bloed maar laat ik niet te vroeg juichen. Ik zit nu in een guesthouse, nou als iets een opknap beurt nodig heeft is dit het wel. Theo bereid je maar vast voor de bedden zijn voor mij al te kort laat staan voor jou. Ik heb hier geen moskee gehoord dus lekker uitgeslapen tot jawel zes uur ghanese tijd. Na het broodje zijn we naar een grote markt geweest gewoon een paar straten met heel veel mensen en spullen die allemaal vragen van kopen kopen kopen.
Nadat ik veilig de markt over ben gegaan zijn musah (gids) en ik naar een museum geweest waar een man veel heeft uitgelegt maar ik niet alles kon begrijpen. Na de rondleiding hebben we een krentenbol geluncht en zijn we naar een touristenmarkt gegaan Musah dacht dat ik nog niet genoeg aandacht had gehad. Ik ben ook al ten huwelijk gevraagd! Mannen zat hier maar Theo blijft voorlopig de enige ;).
Na al die aandacht vond ik het wel tijd worden voor een frisse duik dus maar weer in een trotro (wat overgens niet helemaal safe is maar wel lache en vol). Naar het strand gegaan en een frisse duik genomen. Ook hier op het strand lopen van die mensen lookie lookie. Lijkt wel een beetje op spanje, er kwam er zelfs een met een slang of ik er mee op de foto wilde nou sorry dat vind ik nog niks.

Morgen ga ik naar Tamele, helaas hebben we geen rechtstreekse verbinding en moeten we in Kumasi 2 tot 3 uur wachten. Maar we zien wel. Ik heb het erg naar m'n zin en ga er echt van genieten. nou mensen tot later.

groetjes uit het warme Ghana

oja ik heb al schaduw-bandjes op mijn voeten van mijn sandalen echt erg.

  • 31 Januari 2008 - 10:07

    Claudia:

    Hey girl!
    Was vergeten je te sms-en voor vertrek, maar zonder mij ben je dus ook vertrokken ;-). En gelukkig is alles goed gegaan. Slaap lekker ff uit, als dat kan. Handig, die foto's, want straks herkennen we je niet meer haha.. Ben erg benieuwd naar het vervolg. Doegg..
    Greets,

  • 31 Januari 2008 - 10:21

    Mloes:

    jeeeej zo te zien ben je veilig aangekomen daar waar je moet zijn..gelukkig..maak er een heeeele toffe tijd van en niet te veel aan mij denken dat doe ik wel aan jou. knuffel Mloes

  • 31 Januari 2008 - 10:28

    J.T.M.Engelaar@groen:

    Ik wens je een fantastische periode en lees aan de zijlijn mee!
    Dikke groet,
    josé

  • 31 Januari 2008 - 10:44

    Ans:

    Hoi, Jantiene,

    Fijn te horen dat je velig aangekomen bent.
    Ik hoop dat het een hele goede keuze is geweest, en er je altijd met veel plezier aan terug zult denken..

  • 31 Januari 2008 - 13:36

    Miranda:

    Hey Meis,

    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen, maak er een hele leuke en bijzondere tijd van!

    Liefs Miranda

  • 31 Januari 2008 - 14:40

    Peet:

    Hoi Jantiene, we missen je nu al bij de post dus handel het daar maar snel af. Jantiene ik wens je een heel fijne tijd daar, geniet er van en kom ook zonder brokken weer veilig terug over een half jaartje.
    Groetjes Peet

  • 31 Januari 2008 - 16:28

    Suzanne:

    Fijn dat de reis goed verlopen is!!!! :)

    Genieten nu!!

  • 31 Januari 2008 - 19:27

    Marlies:

    Hé ouwes! das lang geleden. Leuk om te lezen dat je in Ghana zit. Ik wens je een hele mooie tijd daar, geniet ervan!
    Broekie @ rotterdam;-)

  • 04 Februari 2008 - 13:40

    Helena:

    hoi jantiene,
    daar ben je dan eindelijk in verwegistan!!!van de paar keer dat ik je erover heb gesproken weet ik dat je er echt heel erg veel zin in had.
    ik hoop dat het ook zo is als je gedacht had,en dat je alles eruit haalt wat er in zit;-)
    en ik vond het ook wel errug grappig om te lezen dat je meteen al even naar de markt was geweest,en bovendien een krentenbol had gegeten....
    ik blijf zeker je site bezoeken om op de hoogte te blijven van je avonturen.
    geniet ervan!!!

    helena(bakkerij het stoepje)
    groetjes!!!!

  • 12 Februari 2008 - 11:40

    Ans:

    Hoi, Jantine,

    Dus ook al kennis met de nijlpaarden gemaakt?
    Jammer dat het slapen in de boomhut niet door heeft kunnen gaan ,maar misschien krijg je er nogmaals de gelegenheid voor.
    En ook daar weer voor voetbalsupporter gespeeld?
    Vanmorgen was er toevallig op TV bij Max en Loretta een heel programma over Ghana, heb het dan ook aandachtig bekeken om een beeld te krijgen in wat voor omstandigheden jij nu leeft, wat hebben wij het toch weer luxe hier.
    Ook jij zult uiteraard al wel van de casaveballen genoten hebben.
    Ik wens je nog heel veel plezier in het verre Ghana, en geniet er maar heerlijk van.

    groetjes, Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jantiene

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 27414

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligers werk in Thailand

30 Januari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: