De Watervallen bij Kintampo - Reisverslag uit Accra, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu De Watervallen bij Kintampo - Reisverslag uit Accra, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

De Watervallen bij Kintampo

Door: jantiene

Blijf op de hoogte en volg jantiene

26 Mei 2008 | Ghana, Accra

Even weer wat laten horen uit Ghana.
We hebben vanuit Tamale een bezoek gebracht aan de watervallen bij Kintampo, je hebt daar twee plekken met erg mooie watervallen. Uiteraard, je komt daar maar eenmaal, dus we hebben beide ook bezichtigd. De eerste watervallen, eigenlijke een serie van drie watervallen achter elkaar. De eerste was niet echt erg hoog, nou was het natuurlijk ook nog geen echt regenseizoen, maar toch hebben we daar een poosje heerlijk van alle moois zitten genieten. De tweede viel ons tegen, weer vanwege te weinig water, maar de derde was echt heel gaaf om te zien. Jammer dat er een aantal scholen bedacht hadden daar met een grote groep kinderen ook heen te gaan. De poel onder aan de waterstroom was dan ook net zoveel gevuld met water als met gillende en krijsende kinderen. Gelukkig was er een leraar die ons vriendelijk uitlegde hoe we bij de andere watervallen konden komen en dat die even mooi of misschien zelfs mooier waren als de watervallen waar we nu waren.
De taxi-chauffeur dus maar gevraagd wat het zou kosten als hij ons naar de andere vallen zou brengen. Nou zijn de taxi's in Ghana spotgoedkoop, kan ook niet anders als je weet dat er meer taxi's rondrijden als andere partikuliere auto's! Dus voor een beetje extra geld werden we naar de andere plek gereden, daar zagen we echt super mooie watervallen! Er waren ook nauwelijks andere toeristen, dus lekker rustig een uurtje zitten genieten. De 'beheerder' van de watervallen kwam nog even netjes bij ons om te zeggen dat de entree die we moesten betalen echt wel klopte (de taxichauffeur had zijn twijfel daarover geuit) en toen die beheerder zijn eten kreeg werd Jantiene meteen even uitgenodigd samen met hem van zijn bord mee te eten. Dat gaat in Ghana makkelijk, je eet namelijk toch met je handen :-) . Jantiene liet zich de fufu uitstekend smaken, het geitenvlees wat er in zat werd netjes door de beheerder van het er nog op zittende vel ontdaan en volgens Jantiene smaakte het uitstekend.
Over ons volgende bezoek, dat aan Cape Coast, het volgende verhaal dat we zo snel mogelijk op deze site zullen zetten.

Groetjes uit Ghana, Jantiene en Theo

• 26 Mei 2008 - 15:54

Jantiene:

zitten we in het beste internetcafe van heel ghana valt het toch nog tegen want we kunnen namelijk geen foto's plaatsen sorry helaas jullie moeten daar even op wachten. met ons gaat het verder wel goed zoals jullie kunnen lezen alleen heb ik een griepje of misschien voor de vierde keer malaria maar ik ben nog te eigenwijs om me te laten prikken dat laat ik liever door iemand anders doen ;) maar goed we proberen zo snel mogelijk een ander internetcafe te zoeken zodat jullie kunnen genieten van plaatjes.

liefs jantiene