Korfordua - Reisverslag uit Accra, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu Korfordua - Reisverslag uit Accra, Ghana van jantiene Bertine - WaarBenJij.nu

Korfordua

Door: jantiene

Blijf op de hoogte en volg jantiene

26 Mei 2008 | Ghana, Accra

Nou ja eigenlijk wil ik hier helemaal niet over schrijven want het is echt niet grappig en ik wil Ghana geen slechte naam geven. Maar goed het is gebeurd en we zijn weer een ervaring rijker en weer wat meer van Ghana gezien.
we hadden s'ochtens afgesproken met de taxi die ons naar de cache zou leiden. we waren er heel erg dichtbij deus gingen we te voet verder helaas na een uur zoeken hadden we niks gevonden dus gingen maar weer terug. Daar werden we aangehouden door een chief hij vroeg wat we aan het doen waren dus wilde we het uitleggen maar helaas elke keer als wij wilde beginnen kapte hij ons af. en hij geloofde ons niet echt dus werden we door hem naar het politie bureua gebracht en daar moesten we ons verhaal doen wat niet helemaal gelooft werd om dat die chief zich er nog steeds mee bemoeide. op een gegeven moment werden we toch ineens vrij gelaten en konden we terug naar korfordua. daar aangekomen gingen we naar de boli falls. die was echt enorm gaaf we hadden echt genoten. en het maakte onze dag helemaal goed. thuis in het hotel aangekomen. werd ik ziekjes keel pijn koorst verkouden een ghanees griepje. dus lag ik vroeg in bed. maar er werd op onze deur geklopt en we moesten weer naar het bureua om onze verhaal te doen aan de grote baas van het district. na een verklaring afgelegd te hebben en ondertekend mochten we naar huis. de volgende dag moesten we weer om negen uur om het bureua zijn en kregen we een waarschuwing en mochten we gaan zonder te betalen de telefoontjes uit Tamale hebben toch nog iets geholpen.

• 26 Mei 2008 - 16:45

Claudia:

Hai Jantientje,

Beetje vervelend wat ze met jullie deden, maar gelukkig is er verder niks ernstigs gebeurd. Bureaucratie is soms zo vreselijk irritant, en kan je soms toch niks anders doen dan wat ze willen. Soms vinden ze het leuk om even lekker de baas te spelen over blanke mensen, dat heb je op zoveel plekken. Zij hun lolletje ook weer gehad en bedankt :-S..

Nou, gelukkig genieten jullie verder, neem het er nog lekker even van, ik hoorde nl. dat we je snel weer zien. Elk nadeel hep z'n voordeel ;-). Gelukkig is het weer hier ook heel erg mooi dus NL is nu ook heerlijk. Fijne dagen nog!

Liefs, Claudia.

• 26 Mei 2008 - 16:47

Mloes:

wow hefig, mja idd weer een ervaring rijker. volgens mij kun je als buitenlander in nederland ook wel zulke ervaringen krijgen...gelukkig geen nachten in een ghanese cel dat lijkt me nou echt helemaal niets.

tot snel weer in NL...

knuffels Mloes

• 26 Mei 2008 - 18:51

Je Lieve Zusje Marjo:

Hey daar,
    hoe is het ermee? alles goed daaro naar wat er is gebeurd. Lekker is dat zeg. is het nu al wel weer goed. en is het weer gezellig nu theo er is. lekker knusjes samen:)
    ben blij als je weer in nederland bent ik mis je wel hoor!!!
    dikke knuffel Marjolijn en alle jong diertjes. we hebben nu sinds zaterdag ochtend ook 4 jonge poesjes echt heel lief.

• 27 Mei 2008 - 09:04

Peet:

Hoi Jantiene, kom maar weer gauw weer terug want het is hier veel beter als in zo,n rot land.
    Hoe gaat het met Theo, vermaak die zich wel een beetje of heeft die heimwee naar zijn werk?
    Hier gaat het prima, het verhuizen begint steeds dichterbij te komen en misschien kunnen we eind juni al over. We zullen de vrijheid hier op de mansholtaan wel gaan missen, daar tegenover staat wel een mooi nieuw huis en ik hoef geen gras meer te maaien.
    Zo jongens, dit was die weer.
    Groetjes aan jullie beide, Peet

• 28 Mei 2008 - 10:20

Suzanne:

genieten jullie nog maar even van de laatste dagen!!

en woensdag is het dan zover heh de bruiloft! Theo heb je er al zin in???? :P

• 29 Mei 2008 - 16:18

Lies:

Heeee crimineel!!!!Hoe gaat het?Ik ben net thuis heb echt een cutuurshock en wil ook terug;)Maar goed geniet van je laatste dagen en ik zie je zaterdag!!!!!